söndag 4 juli 2010

Juli i Saudi!

Hej på er!
Nu har jag fått klart med en till sommarsemester :). Har fått 2 veckor i Augusti. Kommer att vara i Sverige 31/7 tom 14/8. Känns bra och jag slipper några Ramadandagar.
Just nu har vi runt 50 på dagarna och runt 40 på kvällarna. Det kommer att bli ännu varmare i Augusti. Det går rykten om att det inom de närmaste veckorna kommer att bli 59 grader!!!
Det kommer att bli en upplevelse som man förmodligen bara kommer att uppleva 1 gång i livet.
Till helgen(våran helg) blir det en tripp till Bahrain. Sol, bad och god mat/dryck.
Vi ses i Augusti!
/Jenny

5 kommentarer:

  1. Jag sitter här i 29 graders värme och vet knappt hur man ska kunna sova. Vi har ju ingen luftkonditionering!! Kul att du kommer hem några dagar och roligt att du åker ut och har lite semester. Roa dig när du kan - vardagen lurar i vassen!!
    Jag har cyklat åtta mil i helgen till Gun och Hasse. Det var skönt, men lite jobbigt då solen sken från en molnfri himmel. Nu är det två veckors arbete som gäller!!
    Jag har lite scheman och lägga som måste vara klara den här veckan.
    Ha det nu riktigt bra och njut av semestern.
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Malin Helmersson15 juli 2010 kl. 09:52

    Hejsan!
    Du har nog förmodligen ingen aning om vem jag är, för jag vet själv inte vem du är! Men på något vis är vi ialla fall släkt, och på så vis fick jag reda på att dig och din blogg. Jag är dotter till Lennart i Öje, Malung, om det säger dig någonting?
    Ialla fall tycker jag att det är jätte spännande att följa din blogg och ditt liv där nere!
    Hälsningar Malin!

    SvaraRadera
  3. Hej Jenny och Malin! Ja ni är släkt, ni är tremänningar eller sysslingar om man vill kalla det för något annat.Jag, Jennys mamma är kusiin med din pappa Lennart och ni blir då nästa generation. Jag blir så glad när du Malin är inne och läser Jennys blogg. Jag är ju uppväxt i Malung och vet hur mycket släkten betyder - nästan allt. Då är det rokligt att att du har hittat Jenny därborta i Saudi. Hon är långt borta i ett annorlunda land.
    Ha det bra
    Kram Mamma Margareta i Köping

    SvaraRadera
  4. Hej Jenny!
    Jag har haft något konstigt på datorn så jag hittade inte dina nya inlägg. Emma har fixat det. Jag har besök av din mamma och av Emma. Vi har varit på caféet och fikat.
    Jag längtar efter att du ska komma och hälsa på när du kommer hem! Det finns en hel del trädgårdsarbete om du skulle känna för det. Håkan och Kevin har varit här och sågat ner några träd. De badade också i Yngen. Magnus har haft fyra veckors semester och börjar arbeta imorgon. Han och Annika var på Arvikafestivalen och lyssnade på Kent och Robin.
    Ha det nu riktigt bra och ta hand om dig. Kramar från moster Gunnel

    SvaraRadera
  5. Malin: Roligt att du följer min blogg även om det inte blir inlägg lika ofta nu för tiden...
    Ja din pappa har jag träffat några gånger.

    Gunnel: Trädgårdsarbete vet jag inte om jag är så pigg på men det ska bli skoj att träffas.

    SvaraRadera