onsdag 18 augusti 2010

Intressant månad!

Hej på er!
Så har då Ramadan startat!! Har hållit på ca 1 vecka och ska hålla på 3 v till.... En intressant upplevelse och att dessutom få göra den upplevelsen på nära håll.
Inget ätande eller drickande mellan kl 04.00 till 19.00. Några regler gäller även för oss ickemuslimer. Vi får inte äta eller dricka öppet mellan 04-19. Muslimerna på sjukhuset behöver bara jobba 6 h/dag. Men de får betalt för 12... Patienterna kommer sedan in på akuten med magont och yrsel.... Men de 2 nätterna som jag har jobbat har varit rätt så okej.
Nu har jag jobbat min sista natt på akuten! Jag har nämligen från lördag fått nytt jobb. Jag ska börja på Oncology Clinic på lördag. Kommer att jobba dagtid - inga helger eller nätter. Lör-tis (8-18) och ons (8-17). Ska bli skönt att slippa helgerna men framför allt nätterna...
/Jenny

4 kommentarer:

  1. Hej.
    Va bra att det ordnade sig så du fick byta klinik. Jag tror kroppen mår bättre av att jobba dag. Man ska sova på natten! Hur går det till när ni smygäter och dricker?
    Kram. Pappa

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Då får man gå in i personalrummet eller på toaletten...

    SvaraRadera
  3. bra Jenny, att du kom till rätta med allt ditt bagage. här har det bara regnat sedan ni åkte. Hoppas få se din mor här på marknad första helgen i september. Daniel kom visst in på skolan. Jag åker till Malung och ser till att han påbörjar sina studier
    Kära hälsningar från moster G

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vi har också en massa trötta elever som firar Ramadan och har ont i huvudet......
    Regnet det bara öser ner i Köping. I helgen har vi en stor mässa som jag ska vara med på och arbeta både fredag och söndag. Det är mycket på jobbet då vi ska ha ett nytt frånvaroprogram och en lärplattform. Tur att man ska gå i pension snart.
    Just nu läser jag en bok som är skriven av kvinnan som tvingades vara Saddams älskarinna - intressant men otäck!!
    Ta hand om dig och hälsa Victoria och alla andra
    Kram mamsen

    SvaraRadera