måndag 24 januari 2011

Januari 2011

Hej på er!
Här i Saudi fortsätter kylan. Har även regnat en hel del de sista två veckorna. När det regnar i Riyadh så blir det genast översvämning eftersom det inte finns några avloppssystem så att vattnet kan rinna undan. Hela Januari har det nog inte varit mer än 12-15 grader på dagarna.
Trott eller ej men nu har i alla fall pappa bestämt sig för att komma hit och hälsa på :)! Blir bara 3 dagar men det finns inte så mycket att se. Tänkte visa runt på sjukhuset och sedan göra ökenvandring. Ska bli skoj att visa var jag jobbar! Så just nu håller jag som bäst på att försöka ordna med visa för honom. Först måste sjukhuset säga ja och sedan måste han ansöka på ambassaden i Stockholm. Ingenting går lätt att göra i det här landet...
Två veckor kvar sedan har jag två veckors semester! Ska bli skönt! Ska hem till Sverige fem dagar (fick gratis biljett hem) och sedan ska jag möta upp mamma, Emma och Fredrik i Dubai. I Sverige ska jag passa på att besöka Olle och August (brorsans barn)!

/Jenny

2 kommentarer:

  1. Ja du. Vi får väl se om dom släpper in en viking från Sverige. Ska onekligen bli spännande. Även kul att se var du hållit hus det senaste 1,5 åren. Du får väl se till att det blir varmare så jag slipper åka i långkalsonger.
    Kram. Pappa

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!
    Kul och se dig igen på den här sidan. Vädret i Sverige går också upp och ner, och vi har ju lite kallare. Längtar efter dig och nu är det bara tre veckor tills vi får träffa dig i Dubai. Det ska bli riktigt skoj.
    Det börjar bli oroligt i dina trakter så det är bra om du kommer hem till sommaren. Omvärlden befarar att protesterna i Tunisien ska sprida sig till andra länder. Vi får se vad som händer.
    Olle och august växer så det knakar, så det är roligt och följa på nära håll, så jag förstår att du längtar efter att få träffa smågossarna.
    Hoppas att pappa får komma in och se hur du har det.
    Kramar från mamma

    SvaraRadera